Lenka pomaga - początek

Długo myślałem o projekcie upamiętniającym Lenkę. W końcu poukładałem to sobie w głowie.

Przez wiele lat pomagało jej setki osób. Chciałbym teraz jakoś odwdzięczyć się za tę pomoc.

Pamiętam taki moment, kiedy wracając z Mysłowic do Tychów, Lenka nagle w czasie jazdy zagadnęła: "Tata, a jak ja już wyzdrowieję i będę duża, to będę pomagać zwierzętom, i będę sprzątać lasy... i też będę pomagać innym chorym dzieciom".

Odpowiedziałem: "I ja Ci w tym pomogę". I tak jechaliśmy dalej w ciszy wpatrując się w mijany Las Murckowski.

Jeśli istnieje jakieś życie po śmierci, to być może Lenka będzie mi towarzyszyć w tych wszystkich akcjach.

Dnia 15 kwietnia 2023 nastąpiła dobra okazja, aby ruszyć z pierwszą akcją sprzątania lasu organizowaną przez aktywistów "Tyskie LoveLasy". Na akcję zabrałem jej ulubionego pluszaka kociaka. No i tak razem (Lenka i ja) zaczęliśmy oczyszczać las ze śmieci.

Zbiórka:

Tyskie LoveLasy

 

Mała rocznica: 5 lat działań:

Tyskie LoveLasy

Harcerze i krąg:

Harcerze

 

Świeczka rocznicowa. Sto lat!

Tyskie LoveLasy

 

Ekosystem:

Las


Wyruszamy zbierać śmieci:

Ja, Lenka i jej kot

 

Las kobiórski (w dali osiedle w Tychach):

Las

Las

 

Oj, Ty mój Tigerze!... (mam w umyśle profil tej osoby... i jej rodziny... braku ojca w procesie wychowania, itd...):

Puszka

 

Krótki odpoczynek. Plecak Lenki i jej kijek:

Śmieci

Sprzątanie


Piękno tyskiego lasu: mokradła.

Bagna

 

Wiosna i Życie:

Wiosna w lesie

 

Zaskroniec. Siedzieliśmy tak obok siebie w absolutnym nieporuszeniu i współistnieniu. Jak mawiał Albert Schweitzer: "Jesteśmy życiem, które pragnie żyć... poród życia, które pragnie żyć".

Żmija zygzakowata

Żmija zygzakowata


Nie tylko sprzątanie. Także chłonięcie lasu:

Odpoczynek w lesie

 

Uzbierane śmieci:

Zebrane śmieci


To był dobry dzień.

Dobry dzień


Komentarze